Lina Steen
Alder: 25
Studieprogram: Musikkvitenskap, master
Stiller til: Læringsmiljøansvarlig fakultetstillitsvalgt
Info om kandidaten:
Hei! Mitt navn er Lina, og kommer fra Espa (eller Bolleland, for de lærde). Jeg studerer master i musikkvitenskap, med en utdanning som musikklærer fra Høgskolen i Innlandet i bunn. I tillegg har jeg et årsstudium i psykologi. Store deler av tiden min vies til studie- og student-relatert arbeid som instituttillitsvalgt ved Institutt for Musikk, og dette engasjerer meg veldig! I tillegg har jeg en enormt trivelig deltidsjobb i Trondheim kommune som kulturmedarbeider og støttekontakt. Gjennom jobb og studier har jeg fått gleden av å arbeide med mennesker i alle aldre med ulike forutsetninger, og dette er noe jeg virkelig brenner for!
Motivasjon for å stille:
Med erfaringen jeg har fått som instituttillitsvalgt og student ved ulike fakulteter og studieretninger, har jeg fått god kunnskap om og innsikt i hvordan et utdanningsløp kan se ut for samfunnsvitenskapelige, humanistiske og pedagogiske studieprogrammer. Denne innsikten har igjen gitt meg et enormt engasjement for studentpolitikken og de prioriteringer som gjøres på universitetet. Med de tendensene man ser at former seg i samfunnet, sammen med den kommende campussamlingen, mener jeg at det er viktigere enn noen gang at studenters interesser og behov blir ivaretatt og at våre stemmer blir hørt. Dette har jeg og mine med-tillitsvalgte engasjert oss i på Institutt for Musikk, og noe jeg har et sterkt ønske om å få arbeide videre med - med hele studentmassen ved det Humanistiske fakultet og Dragvoll i fokus.
Jeg stiller som læringsmiljøansvarlig, fordi jeg ønsker å jobbe for et NTNU som prioriterer alle studenter, uansett bakgrunn, forutsetninger og studieretning. Med dette innebærer det å ha et psykososialt læringsmiljø med en studiehverdag som er bygget på trygghet, tilhørighet, trivsel og mestring. For å kunne sikre god studiekvalitet, kreves det av NTNU at studentene settes i sentrum, og dette er noe jeg virkelig ønsker å fremme for nåværende studenter, og for de som kommer etter oss.
